neděle 19. července 2015

Iusless klimbající

Před časem jsem zde vyslovil hypotézu, že kritická doba pro přežití českého či slovenského společenskovědního blogu jsou 4 roky. Případný návštěvník Iuslessu v posledním roce mohl snadno nabýt dojmu, že jsem se (poněkud neférově) pokusil tuto hypotézu potvrdit též na vlastním příkladě. Není tomu ovšem tak a na mé místní jen sporadické a formální aktivitě (viz dále) nesl vinu souběh náhlých a spíše nepředvídatelných pracovních povinností, radostných povinností rodinných a konečně pak usilovné práce na JINÉM LITERÁRNÍM (off-line) VÝSTUPU Z OBLASTI LAW & ECONOMICS /POZOR: komerční inzerce a sebepropaganda/. Doufám, že dosavadní bloggovací bilanci v nejbližší době napravím.

...

Za poslední rok šlo sice zde na blogu o změny spíše jen formální, ale jinak (a to též z hlediska oné zmíněné hypotézy) celkem signifikantní. Zejména se totiž znatelně rozrostlo místní blogosferické kolumbárium (reálně některé z těchto blogů skončily ale již i před znatelně delší dobou než během uplynulého roku). Zanikly například pro mne mírně překvapivě Just Enrichment, naopak s jistou smutnou samozřejmostí EALE Blog, velmi záhy také blog Jany Chvalkovské (kárám!) a se snad zřejmou nevyhnutelností a zároveň pietou Becker-Posner Blog. Nepříliš povzbudivě vypadá také odumření slovenského Otvoreného práva, o příčinách se mi nepovedlo nic konkrétního dohledat. Konečně pak skončily blogy (či komentářové stránky) Jana Macháčka na Respektu a Lukáše Kovandy na iDnesu. Je zřejmé, že k tomu v obou případech došlo v souvislosti s mediální invazí Andreje Babiše. Kovanda v současnosti pokračuje v publikovaní článků na Echu24 a Roklenu, oba projekty zde vkládám do odkazů na další stránky (a to zdaleka nikoli jen kvůli Lukáši Kovandovi). Jan Macháček samozřejmě také nadále publikuje. Dříve jsem celkem rád četl jeho texty, srozumitelně tlumočící zahraniční debaty o evropských hospodářsko-politických tématech, přičemž s jeho názory jsem velmi často nesouzněl. Nyní (nově) se mi ale na Macháčovu myšlenkovou produkci odkazovat nechce, nemyslím si, že se vydal zcela důvěryhodnou cestou.

Žádné komentáře:

Okomentovat